Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
:. Книгомрежа  Анотации на нови книги: RSS абонамент!
Каталози
:. По дати : Ноември  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook!  Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Среавни цени с Книгосвят във Facebook!
:. Книги втора ръка  Книги за четене Варна
:. Bücher Amazon
:. Amazon Livres
Магазини и продукти
:. Fantasy & Science Fiction
:. Littérature sentimentale
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Образование по БЕЛ
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
/2007/
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

 

БЪЛГАРИЯ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

Михаил Виденов, Европейският съюз и предизвикателствата пред българските езиковеди /1/
Румяна Йовева, Литературното образование в българоевропейската реалност /1/

ЕЗИКОЗНАНИЕ И ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ

Боряна Велчева, Чудесата на Константин Философ /1/
Кирил Димчев, Научното дело на доц. Стайко Кабасанов и някои актуални въпроси на методиката на обучението по български език /2/
Андреана Ефтимова, Анатомия на аргументативните грешки /2/
Иван Симеонов, Българската литературна приказка /4/
Камелия Станчева, За един възможен прочит на стихотворението "Песен за човека" от Н. Вапцаров в 8. клас /4/
Марияна Стефанова, Български метаинформационни структури за евфемистично предаване на информация /2/
Светлана Стойчева, Архетипност и персонализъм в приказките на Андерсен /4/
Теменуга Тенева, Многоречието на поетическия текст в повторителността на казването му (Разпознаване и смисъл на някои стихотворни техники) /2/
Теменуга Тенева, "Прощално" - различното Вапцарово стихотворение /4/
Миряна Янакиева, Към истината - без път /4/
Ганка Янкова, Станка Костадинова, За синтетичните (и/или комбинирани/комплексни) упражнения и мястото им в учебния процес по български език /2/

В ЧЕСТ НА ПРОФ. НИКОЛА ГЕОРГИЕВ

Ирен Александрова, Стабилност и безпокойство в "Бай Ганьо" /6/
Любомир Георгиев, Никола Георгиев и българското литературознание /6/
Мария Герджикова, Нарекоха го Богът... /6/
Добромир Григоров, Ще пишем наука или "доморасла" литературна история? /6/
Радосвет Коларов, Игри, геймове и пост-теорията /6/
Амелия Личева, Тревогите ни /6/
Петър Михайлов, Отношението към жената и присъствието на женското в "Дервишово семе" от Н. Хайтов и "Преди да се родя и след това" от Ив. Петров /6/
Морис Фадел, Животинското /6/
Тодор Христов, Диалози върху мълчанието на литературата /6/
Дечка Чавдарова, Четящият човек в творчеството на Вазов в литературноисторическа перспектива /6/
Миряна Янакиева, Слово и кръв в две творби на Ботев и на Яворов /6/

МЕТОДИКА

Татяна Ангелова, Тестовите задачи със свободен отговор в обучението по български език /1/
Адриана Дамянова, Държавните образователни изисквания за учебно съдържание и учебните програми по български език и литература в перспективите, очертани от Общата европейска езикова рамка /4/
Веселин Игнатов, За произхода на славянските първоапостоли /4/
Ваня Кръстанова, Конструктивистката парадигма в обучението по български език /1/
Ваня Кръстанова, Международна научна конференция, посветена на 100-годишнината от рождението на доц. Стайко Кабасанов /1/
Таня Лазарова, Новите книги и техните букви (Как традиционни и модерни методически похвати водят учениците към новото знание) /3/
Надежда Найденова, Преодоляване на формалния подход при създаването на писмени текстове от учениците /3/
Яна Рашева-Мерджанова, Библията в училище - педагогическа концепция и методическа парадигма /2/
Яна Рашева-Мерджанова, Библията в училище - педагого-ценностен прочит на основните сюжети /3/

ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ

Людмила Бенчатова, Равнище на образованост на учениците роми в Словакия /5/
Здравка Бобева, Образователната интеграция на ромите в педагогическите издания на МОН /5/
Румяна Върбанова, Коригиране на устната и писмената реч на деца билингви /5/
Деян Колев, Интеркултурното образование и СИП "Фолклор на етносите" - рамка за успешната образователна интеграция на ромските деца /5/
Теодора Крумова, "Истории край огнището" - учебно помагало и учебна тетрадка за 5.-8. клас /5/
Христо Кючуков, Четенето с разбиране в условия на билингвизъм /5/
Николай Любенов, Ромските легенди за произхода - осмисляне на опита за живот с другото /5/
Йосиф Нунев, Духовни ценности в ромския фолклор /5/
Даринка Рахнева, Анелия Горанова, За изграждане на образовани и добри хора /5/
Кремена Танева-Николова, Димитринка Чолакова, Интегриране на СИП "Информационни технологии" и СИП "Фолклор на етносите в България" - иновационен модел за образование на деца билингви /5/
Славка Тодорова, Споделено "Чавале ромале" - музика, танц и еуфория /5/
Владимир Тороманов, Оцелели фолклорни скъпоценности на нашенските роми /5/
Огняна Георгиева-Тенева, Да върнем децата в училище (Антонина Желязкова пред сп. Български език и литература) /5/

ПЕДАГОГИЧЕСКА ПЕРИОДИКА И КАЧЕСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО

Здравка Бобева, Приветствие /1/
Иван Велчев, Избор на концепция за качество на образованието /1/
Огняна Георгиева-Тенева, Среща разговор за проблемите и перспективите на педагогическата периодика /1/

ДИСКУСИИ

Асоциация на учителите по български език и литература, Публично обсъждане на наболели въпроси /2/
Елинка Василева, Изпитът след 7. клас /2/
Станка Вълкова, Още едно мнение за изпита след 7. клас /4/
Цветелина Георгиева, Мнение за формàта на изпита по български език след 7. клас /2/
Камелия Станчева, За и против учебно-изпитната програма по български език и литература за приемане на учениците след завършен 7. клас /2/
Валери Стефанов, Какво да правим с литературата? /1/

ЗА ИЗПИТА СЛЕД 7. КЛАС

Неда Кристанова, Тестовите задачи след 7. клас /1/
* * * Насоки за работа върху преразказ на неизучаван текст с дидактическа задача /1/

УЧЕБНИЦИ И УЧЕБНИ ПОМАГАЛА

Емилия Велинова, За жанровия профил на съвременния учебник по литература /3/
Гергана Дачева, Крачка напред в обучението по български език /3/
Издателство "Просвета", Преразказът - подробен, сбит, трансформиращ /3/
Ваня Кръстанова, Функционален, полезен и интересен /3/
Янка Николова, Прилагане на новата учебна програма по български език и литература в 5. клас /3/
Павел Петров, Помагало, което си заслужава да имате /3/
Клавдия Сапунджиева, Един модерен учебник /3/

РЕЦЕНЗИИ

Антоанета Алипиева, Как частният проблем за стихознанието може да се окаже и мащабен разказ за културната ни съдба /1/
Тодорка Георгиева, Към правилата - с разбиране, съзнателно, мотивирано /4/
Кирил Димчев, Ангел Петров, Успешна реализация на продуктивни лингвометодически идеи /4/
Гергана Начева, Литературната история и нейното завръщане /1/
Юлия Николова, Почеркът на пътя /3/
Павлина Стефанова, За европейската езикова политика /1/

ИНФОРМАЦИЯ

Диана Ралева, Нелма Вълчева, Представяме ви... /4/
Люба Фотева, България и европейските програми /1/
* * * Примерен изпитен вариант за държавен зрелостен изпит по български език и литература /3/
* * * Учебно-изпитна програма за държавен зрелостен изпит по български език и литература /2/

IN MEMORIAM

Антония Велкова-Гайдаржиева, Димитър Ефендулов /1/
Маргарита Димитрова, Проф. Елена Георгиева /1/

КНИГОПИС

* * * Книгопис /1/
* * * Книгопис /3/