|
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни
ТЕСТОВИТЕ ЗАДАЧИ СЛЕД 7. КЛАС Неда Кристанова Центърът за контрол и оценка на качеството на образованието следва основните стандарти за тестирането в образованието, приети в света, които се отнасят за: трудност на теста, валидност на теста, надеждност на теста, стандартна грешка на измерването, оценъчна скала, администриране на теста и др. Всичко това се прави с цел да бъде осигурен надежден измерителен инструмент за целите на външното оценяване. Също така се измерват характеристики на тестовите задачи по отношение на:
Всеки учител може във всекидневната си работа да съставя тестови въпроси и така да изпитва учениците си. Тестовите въпроси се създават на базата на учебните или учебно-изпитните програми, които посочват както учебното съдържание, така и компетентностите (знания и умения), които ще бъдат оценявани. Важни условия за създаване на тестови задачи с изборен отговор са:
Друг тип въпроси, които учителите могат да създават, са въпроси със свободен отговор. Тези въпроси се делят на няколко групи: изискващи отговор от една-две думи, едно-две изречения или писане на по-дълъг текст. При тях освен ясната формулировка много важно е да се създадат и критерии за оценяване. Едно от предимствата на теста и особено на задачите с изборен отговор е обективността при оценяването им. Броят на верните отговори не зависи от проверяващия, така че никакъв субективен фактор не може да влияе върху крайния резултат. Конкретно за предстоящия изпит учителите могат да обърнат специално внимание на учениците за следното: внимателно да прочетат условието на всеки въпрос; след това да прочетат всеки един от възможните отговори, да ги осмислят и тогава да отбележат правилния отговор. Като решат целия тест, да се върнат отначало и да проверят отново отговорите си. Тестовете за изпита след 7. клас са според учебно-изпитните програми, а именно - изучаваното до 7. клас включително.
© Неда Кристанова Други публикации: |