Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
Каталози
:. По дати : Март  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook! Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook  Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Сравни цени с Книгосвят във Facebook! Книгосвят - сравни цени на книги
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Писмена реч
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни
Калина Захова
=============================
ПАРЧЕТАТА, КОИТО СЛУШАМЕ
Функциониране на песенния текст
в съвременната култура

web | корица

  Уводни думи (2018)
  Уводни думи (2008)

  Първи раздел. Популярната песен. Гледни точки към песенния текст

  Глава 1. Общо теоретично въведение

1.1. Популярната песен и песенният текст
1.2. Франкфуртското наследство [Адорно; Хоркхаймер; Бенямин]
1.3. Елитизъм срещу популизъм [Адорно; Лийвис; Фиск]

  Глава 2. Въведение в изследванията на популярната музика

2.1. Младежката култура: социологията
2.2. От страната на музиката: музикологията
2.3. От страната на текста: контент анализът
2.4. Субкултурната теория
2.5. Семиотика/семиология
2.6. Посоки в съвременните изследвания на популярната музика

  Глава 3. Обосновка на гледната точка и подхода към полето

  Втори раздел. Рецепция на песенния текст

  Глава 1. Философски основи на проблема

1.1. Романтически нагласи към музиката [Вакенродер]
1.2. Програмната музика срещу музикалния формализъм [Ханслик]
1.3. Музика и слово: романтическата песен
1.4. Музикален символизъм [Шопенхауер; Ницше; Лангър]

  Глава 2. Социологическа гледна точка

2.1. Колективно възприемане и заедност
2.2. Индивидуално възприемане и социализация
2.3. Заедност в индивидуалното и индивидуализация в колективното

  Глава 3. Субектни отношения в песенния текст

3.1. Диалогичност, контекстуална обусловеност на артефакта, двугласа реч [Бахтин]
3.2. Shifters & Fixers
3.3. Пози и позиции в песенния текст

  Трети раздел. Песенна интертекстуалност

  Глава 1. Матрична интертекстуалност

1.1. Музикалната индустрия
1.2. Формули и матрици
1.3. Проблемът за авторското право
1.4. Отношението подобие - различие

  Глава 2. Песенната интертекстуалност от гледна точка на индивидуалните творци

2.1. Вътрешна интертекстуалност
2.2. Външна интертекстуалност

  Глава 3. Песенната интертекстуалност от гледна точка на възприемателя

3.1. Регистърът между активността и пасивността
3.2. Регистърът между компетентността и некомпетентността
3.3. Регистърът между цялостното и атомизираното възприемане
3.4. Регистърът между разума и емоцията

  Заключение

  Библиография
  Дискография

 

 

© Калина Захова
=============================
© Електронно издателство LiterNet, 31.12.2018

Калина Захова. Парчетата, които слушаме. Варна: LiterNet, 2018.