Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни
Калина Захова
=============================
ПАРЧЕТАТА, КОИТО СЛУШАМЕ
Функциониране на песенния текст
в съвременната култура
web | корица
Уводни думи (2018)
Уводни думи (2008)
Първи раздел. Популярната песен. Гледни точки към песенния текст
Глава 1. Общо теоретично въведение
1.1. Популярната песен и песенният текст
1.2. Франкфуртското наследство [Адорно; Хоркхаймер; Бенямин]
1.3. Елитизъм срещу популизъм [Адорно; Лийвис; Фиск]
Глава 2. Въведение в изследванията на популярната музика
2.1. Младежката култура: социологията
2.2. От страната на музиката: музикологията
2.3. От страната на текста: контент анализът
2.4. Субкултурната теория
2.5. Семиотика/семиология
2.6. Посоки в съвременните изследвания на популярната музика
Глава 3. Обосновка на гледната точка и подхода към полето
Втори раздел. Рецепция на песенния текст
Глава 1. Философски основи на проблема
1.1. Романтически нагласи към музиката [Вакенродер]
1.2. Програмната музика срещу музикалния формализъм [Ханслик]
1.3. Музика и слово: романтическата песен
1.4. Музикален символизъм [Шопенхауер; Ницше; Лангър]
Глава 2. Социологическа гледна точка
2.1. Колективно възприемане и заедност
2.2. Индивидуално възприемане и социализация
2.3. Заедност в индивидуалното и индивидуализация в колективното
Глава 3. Субектни отношения в песенния текст
3.1. Диалогичност, контекстуална обусловеност на артефакта, двугласа реч [Бахтин]
3.2. Shifters & Fixers
3.3. Пози и позиции в песенния текст
Трети раздел. Песенна интертекстуалност
Глава 1. Матрична интертекстуалност
1.1. Музикалната индустрия
1.2. Формули и матрици
1.3. Проблемът за авторското право
1.4. Отношението подобие - различие
Глава 2. Песенната интертекстуалност от гледна точка на индивидуалните творци
2.1. Вътрешна интертекстуалност
2.2. Външна интертекстуалност
Глава 3. Песенната интертекстуалност от гледна точка на възприемателя
3.1. Регистърът между активността и пасивността
3.2. Регистърът между компетентността и некомпетентността
3.3. Регистърът между цялостното и атомизираното възприемане
3.4. Регистърът между разума и емоцията
Заключение
Библиография
Дискография
© Калина Захова
=============================
© Електронно издателство LiterNet, 31.12.2018
Калина Захова. Парчетата, които слушаме. Варна: LiterNet, 2018.
|