Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
Каталози
:. По дати : Март  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook! Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook  Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Сравни цени с Книгосвят във Facebook! Книгосвят - сравни цени на книги
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Писмена реч
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни

БИБЛИОГРАФИЯ

Калина Захова

web | Парчетата, които слушаме

Адорно 2002: Адорно, Теодор В. Естетическа теория. Прев. от нем. Силвия Вълкова, Стилиян Йотов. Науч. ред. Стилиян Йотов. София: АГАТА-А, 2002.

Барт 1991а: Барт, Ролан. S/Z. // Барт, Ролан. Въображението на знака. Състав. и предг. Ивайло Знеполски. Прев. от фр. Надя Дионисиева и др. София: Народна култура, 1991.

Барт 1991б: Барт, Ролан. Творба и текст. // Барт, Ролан. Въображението на знака. Състав. и предг. Ивайло Знеполски. Прев. от фр. Надя Дионисиева и др. София: Народна култура, 1991.

Бахтин 1976: Бахтин, Михаил. Проблеми на поетиката на Достоевски. Прев. от рус. Константин Г. Попов. София: Наука и изкуство, 1976.

Бахтин 1983: Бахтин, Михаил. Словото в романа. // Бахтин, Михаил. Въпроси на литературата и естетиката. Прев. от рус. Надежда Чекарлиева, Димитър Кирков. София: Наука и изкуство, 1983.

Бахтин 2000: Бахтин, Михаил. Автор и герой. К философским основам гуманитарных наук. Санкт-Петербург: Азбука, 2000.

Бенямин 2000а: Бенямин, Валтер. Художественото произведение в епохата на неговата техническа възпроизводимост. // Бенямин, Валтер. Озарения. Прев. Анастасия Рашева, Б. Рачева, К. Коев, Св. Маринова. София: Критика и хуманизъм, 2000.

Бенямин 2000б: Бенямин, Валтер. Задачата на преводача. // Бенямин, Валтер. Озарения. Прев. Анастасия Рашева, Б. Рачева, К. Коев, Св. Маринова. София: Критика и хуманизъм, 2000.

Беров 1998: Беров, Тодор. Кратък речник на литературните термини. Варна: Хирон-РН, 1998.

Бубер 1992: Бубер, Мартин. Аз и ти. Задушевният разговор. Божието затъмнение. Прев. от нем. Радосвета Теохарова, Владимир Теохаров. Варна: Стено, 1992.

Бъргър 1999: Бъргър, Питър Л. Покана за социология: Една хуманистична перспектива. Прев. от англ. Георги Нурков. София: ЛИК, 1999.

Бъргър, Лукман 1996: Бъргър, Питър Л., Лукман, Томас. Социалното конструиране на реалността (Изследване по социология на знанието). Прев. от англ. Кольо Коев. София: Критика и хуманизъм, 1996.

Вакенродер 1984: Вакенродер, В. Х. Сърдечни излияния на един влюбен в изкуството монах. // Естетика на немския романтизъм. Предг., встъпит. студия, състав. Исак Паси. Прев. от нем. Харитина Костова-Добрева. София: Наука и изкуство, 1984.

Вебер 2000: Вебер, Макс. Рационални и социологически основания на музиката. Прев. от нем. Аврам Литман. Въвед. Теодор Кройер. София: Критика и хуманизъм, 2000.

Веселовский 1913: Веселовский, Александр. Три главы из исторической поэтики (1899). // Собрание сочинений Александра Николаевича Веселовскаго. Т. 1. Санкт-Петербург: Отд. рус. языка и словесности, Имп. акад. наук, 1913.

Гайтанджиев 1990: Гайтанджиев, Генчо. Популярната музика. София: Народна просвета, 1990.

Георгиев 1969: Георгиев, Никола. Поява и утвърждаване на единно родово понятие лирика. // Годишник на СУ ФСФ, ХІІІ, 1, 1969.

Георгиев 1994: Георгиев, Никола. Анализ на лирическата творба. София: Просвета, 1994.

Гофман 2000: Гофман, Ървинг. Представянето на Аз-а във всекидневието. Прев. от англ. Иванка Томова. София: Петър Берон, 2000.

Гроссман 1966: Васина-Гроссман, Вера. Романтическая песня XIX века. Москва: Музыка, 1966.

Димов 2001: Димов, Венцислав. Етнопопбумът. София: Българско музикознание, 2001.

Драганова 2002: Драганова, Росица. Mailing Lists, или меломания в условията на Интернет. // Българско музикознание, 2002, № 2.

Еко 1997а: Еко, Умберто. Интерпретация и история. // Еко, Умберто. Интерпретация и свръхинтерпретация. Прев. от англ. Надя Дионисиева. София: Наука и изкуство, 1997.

Еко 1997б: Еко, Умберто. Между автора и текста. // Еко, Умберто. Интерпретация и свръхинтерпретация. Прев. от англ. Надя Дионисиева. София: Наука и изкуство, 1997.

Захова 2006: Захова, Калина. Духът на Моцарт. // Литературен вестник, № 5, 08.-14.02.2006.

Зюмтор 1992: Зюмтор, Пол. Въведение в устното поетическо творчество. Прев. от фр. Весела Бръмбарова. Предг. Симеон Хаджикосев. София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 1992.

Кант 1993: Кант, Имануел. Критика на способността за съждение. Прев. от нем. проф. д-р Цеко Торбов. София: Издателство на Българската академия на науките, 1993.

Клостерман 1995: Кратък музикален речник. Състав. Евгени Павлов Клостерман. София: Петър Берон, 1995.

Константинов 1960: Константинов, Константин. Обща теория на музиката (Учебник за студенти и ученици от всички видове средни и висши музикални училища). София: Наука и изкуство, 1960.

Леви 1998: Леви, Клер. Рап интерпретации в българска среда: урбанистични диалози през 90-те години. // Българско музикознание, 1998, № 4.

Леви 2005: Леви, Клер. Диалогичната музика. Блусът, популярната култура, митовете на модерността. София: Институт за изкуствознание - БАН, 2005.

Ленън 1984: Ленън, Джон. Поезия, проза, интервюта. Прев. от англ. Георги Рупчев, Калина Филипова. Подб. и предг. Георги Рупчев. София: Народна култура, 1984.

Mаркузе 1997: Маркузе, Херберт. Едноизмерният човек. Изследвания върху идеологията на развитото индустриално общество. Прев. от англ. Росен Ангелов. София: Христо Ботев, 1997.

Мийд 1997: Мийд, Джордж Х. Разум, Аз & общество: От позицията на един социален бихевиорист. Прев. от англ. Юлия Минева-Милчева, Людмил Цветков. Ред. и въвед. от Чарлс У. Морис. Плевен: Евразия-Абагар, 1997.

Ницше 1990: Ницше, Фридрих. Раждането на трагедията от духа на музиката (1872). // Раждането на трагедията и други съчинения. Предг., встъпит. студия, състав. Исак Паси. Прев. от нем. Харитина Костова-Добрева. София: Наука и изкуство, 1990.

Новалис 1983: Новалис. Хайнрих фон Офтердинген. Прев. от нем. Любомир Илиев. Послесл. от Недялка Попова. София: Народна култура, 1983.

Новалис 1984: Новалис. Фрагменти. Естетически фрагменти (1798). // Естетика на немския романтизъм. Предг., встъпит. студия, състав. Исак Паси. Прев. от нем. Харитина Костова-Добрева. София: Наука и изкуство, 1984.

Паси 1993: Паси, Исак. Смешното. София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 1993.

Платон 1975: Платон. Държавата. Прев. от старогр. Александър Милев. Послесл. Ради Д. Радев. София: Наука и изкуство, 1974.

Платон 1982: Платон. Избрани диалози. Състав. Георги Михайлов. Прев. от старогр. Георги Михайлов, Богдан Богданов. Предг. Богдан Богданов. София: Народна култура, 1982.

Стателова 1993: Стателова, Розмари. Обърнатата пирамида. София: Едем 21, 1993.

Стателова 1999: Стателова, Розмари. Студии за попмузиката. Варна: Факултет за изкуство, култура и масови комуникации при ВСУ, 1999.

Фройд 1991: Фройд, Зигмунд. Естетика, литература, изкуство. Предг., встъпит. студия, състав. Исак Паси. Прев. от нем. Харитина Костова-Добрева. София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 1991.

Халбвакс 1996: Халбвакс, Морис. Колективната памет при музикантите. // Халбвакс, Морис. Колективната памет. Прев. от фр. Боряна Димитрова. Предг. Мари-Клер Лавабр. София: Критика и хуманизъм, 1996.

Ханслик 1998: Ханслик, Едуард. За музикално красивото. Прев. от нем. Мария Добревска. София: ЛИК, 1998.

Хердер 1985: Хердер, Йохан. Извлечение от една кореспонденция за Осиан и песните на древни народи (1773). // Хердер, Йохан. Естетически студии и статии. Предг., встъпит. студия, състав. Исак Паси. Прев. от нем. Иван Атанасов, Севдалина Аршинкова. София: Наука и изкуство, 1985.

Хоркхаймер, Адорно 1999: Хоркхаймер, Макс, Адорно, Теодор В. Диалектика на Просвещението. Философски фрагменти. Прев. Стилиян Йотов. София: ГАЛ-ИКО, 1999.

Хофман 1987: Хофман, Е. Т. А. Дон Жуан. // Избрани творби в два тома. Т. 1. Прев. от нем., състав. и послесл. Недялка Попова. София: Народна култура, 1987.

Четриков 1979: Музикален терминологичен речник. Състав. Светослав Четриков и др. София: Музика, 1979.

Шкловски 1996: Шкловски, Виктор. Изкуството като похват (Сюжет и композиция на повестта на Гогол "Нос"). // Руски формализъм (ОПОЯЗ). Текстове. Състав., прев. от рус. и встъпит. статия Светлана Казакова и др. Шумен: Университетско издателство "Константин Преславски", 1996.

Шопенхауер 1997: Шопенхауер, Артур. Светът като воля и представа. Т. 1. Прев. от нем. Харитина Костова. Встъпит. студия Исак Паси. София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 1997.

Шопенхауер 2000: Шопенхауер, Артур. Светът като воля и представа. Т. 2. Прев. от нем. Харитина Костова. Встъпит. студия Исак Паси. София: Захарий Стоянов, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2000.

Якобсон 1987: Якобсон, Роман. Работы по поэтике. Москва: Прогресс, 1987.

 

Aday & Austin 2000: Aday, Ronald H., ,Austin, Benjaman S. Images of Aging in the Lyrics of American Country Music. // Educational Gerontology, March 2000, Vol. 26, No. 2, p. 135.

Adorno 1941: Adorno, Theodor W. (with the assistance of George Simpson). On Popular Music (1941). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Аdorno 1975: Adorno, Theodor W. Culture Industry Reconsidered. // New German Critique, Autumn 1975, No. 6, pp. 12-19.

Аdorno 1981a: Adorno, Theodor W. Typen musikalischen Verhaltens. // Einleitung in die Musiksoziologie. Zwölf theoretische Vorlesungen. Frankfurt am Mein: Suhrkamp Verlag, 1981.

Аdorno 1981b: Adorno, Theodor W. Leichte Musik. // Adorno, Theodor W. Einleitung in die Musiksoziologie. Zwölf theoretische Vorlesungen. Frankfurt am Mein: Suhrkamp Verlag, 1981.

Аdorno & Eisler 2007: Adorno, Theodor W., Eisler, Hanns. Composing for the Films. London and New York: Continuum, 2007.

Aspects 1992: Aspects of British Song. Ed. by Brian Blith Daubney. London: The British Music Society, 1992.

Baddeley 2004: Baddeley, Alan. Your Memory. A User’s Guide. Buffalo, New York; Richmond Hill, Ontario: Firefly Books, 2004.

Barthes 1977: Barthes, Roland. The Grain of the Voice (1977). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Beatles 2000: The Beatles Anthology. San Francisco: Chronicle Books, 2000.

Behler 1993: Behler, Ernst. German Romantic Literary Theory. Cambridge University Press, 1993.

Booth 1961: Booth, Wayne. The Rhetoric of Fiction. The University of Chicago Press, 1961.

Bourdieu 2000: Bourdieu, Pierre. Distinction. A Social Critique of the Judgement of Taste (1979). London and New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2000.

Brackett 1995: Brackett, David. Interpreting Popular Music. Cambridge University Press, 1995.

Bradby 1988: Bradby, Barbara. Do-Talk and Don’t-Talk. The Division of the Subject in Girl-Group Music. // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Bradley 1992: Bradley, Dick. Understanding rock 'n' roll: popular music in Britain 1955-1964. Buckingham, England: Open University Press, 1992.

Britannica 2000: Britannica CD. Deluxe Edition, North Sydney, NSW: Britannica.com.au, 2000.

Brown 1949: Brown, Calvin S. Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press, 1949.

Cambridge 2001: The Cambridge Companion to Pop and Rock. Ed. by Simon Frith, Will Straw and John Street. Cambridge University Press, 2001.

Cobain 1994: Cobain, Kurt. Suicide Note // Kurt Cobains Suicide Note <https://kurtcobainssuicidenote.com/kurt_cobains_suicide_note.html> (13.10.2018).

Cohen 2001: Cohen, Sarah. Popular Music, Gender and Sexuality. // The Cambridge Companion to Pop and Rock. Ed. by Simon Frith, Will Straw and John Street. Cambridge University Press, 2001.

Collins 1993: Collins, John. The Problem of Oral Copyright: The Case of Ghana. // Music and Copyright. Ed. by Simon Frith. Edunburgh University Press, 1993.

Covach 1997: Covach, John. Progressive Rock, "Close to the Edge", and the Boundaries of Style. // Understanding Rock. Essays in Musical Analysis. Ed. by John Covach & Graeme M. Boone. Oxford University Press, 1997.

Cramer 1984: Cramer, Lawrence. Music and Poetry. The Nineteenth Century and After. Berkeley: University of California Press, 1984.

Cramer 1995: Cramer, Lawrence. Classical Music and Postmodern Knowledge. Cambridge University Press, 1995.

Cubitt 2000: Cubitt, Sean. ‘Maybellene’: Meaning and the Listening Subject. // Reading Pop: Approaches to Textual Analysis in Popular Music. Ed. by Richard Middleton. Oxford University Press, 2000.

Denisoff 2002: Denisoff, R. Serge. Inside MTV. New Bruswick, New Jersey: Transaction Publishers, 2002.

Dentith 2000: Dentith, Simon. Parody. London: Routledge, 2000.

Dewey 1980: Dewey, John. Art as Experience. New York: A Perigee Book, The Berkley Publishing Group, 1980.

Durant 1984: Durant, Alan. Conditions of Music. London: Macmillan, 1984.

Dyer 1998: Dyer, Richard. Stars. London: British Film Institute, 1998.

Eco 1989: Eco, Umberto. The Open Work. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press, 1989.

Elicker 1997: Elicker, Martina. Semiotics of Popular Music: The Theme of Loneliness in mainstream pop and rock songs. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997.

Fiske 1992a: Fiske, John. Reading the Popular (1989). London and New York: Routledge, 1992.

Fiske 1992b: Fiske, John. Understanding Popular Culture (1989). London and New York: Routledge, 1992.

Frith & McRobbie 1978: Frith, Simon; McRobbie, Angela. Rock and Sexuality (1978). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Frith 1981: Frith, Simon. Sound effects: Youth, Leisure, and the Politics of Rock’n’Roll. New York: Pantheon Books, 1981.

Frith 1987: Frith, Simon. Why Do Songs Have Words? // Lost in Music. Culture, Style and the Musical Event. Ed. by Avron Levine White. London and New York: Routledge & Kegan Paul, 1987.

Frith 1993: Frith, Simon. Music and Morality. // Music and Copyright. Ed. by Simon Frith. Edunburgh University Press, 1993.

Frith 1996: Frith, Simon. Performing Rites. On the Value of Popular Music. Oxford University Press, 1996.

Frith 2001: Frith, Simon. The Popular Music Industry. // The Cambridge Companion to Pop and Rock. Ed. by Simon Frith, Will Straw and John Street. Cambridge University Press, 2001.

Furia 1990: Furia, Philip. The Poets of Tin Pan Alley. A History of America’s Great Lyricists. Oxford University Press, 1990.

Gale 1888: Gale, Harlow. Schopenhauer's Metaphysics of Music. // New Englander and Yale Review, 1888, Vol. 48, No. CCXVIII, pp. 362-368.

Genette 1982: Genette, Gérard. Palimpsestes. La littérature au second degré. Paris: Éditions du Seuil, 1982.

Griffiths 2000: Griffiths, Dai. Three Tributaries of ‘The River’. // Reading Pop: Approaches to Textual Analysis in Popular Music. Ed. by Richard Middleton. Oxford University Press, 2000.

Grout & Palisca 1988: Grout, Donald J., Palisca, Claude V. A History of Western Music. New York and London: W. W. Norton & Company, 1988.

Grove 1980: The New GROVE Dictionary of Music and Musicians (in 20 volumes). Vol. 17th. Ed. by Stanley Sadie. London: Macmillan, 1980.

Hall 1993: Hall, Stewart. Encoding, Decoding. // The Cultural Studies Reader. Ed. by Simon During. London and New York: Routledge, 1993.

Hall & Whannel 1964: Hall, Stewart, Whannel, Paddy. The Young Audience (1964). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Hannay 2005: Hannay, Alastair. On The Public. London and New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2005.

Harrison 1997: Harrison, Daniel. After Sundown. The Beach Boys’ Experimental Music. // Understanding Rock. Essays in Musical Analysis. Ed. by John Covach & Graeme M. Boone. Oxford University Press, 1997.

Hebdige 1979a: Hebdige, Dick. Subculture: the Meaning of Style. London: Routledge, 1979.

Hebdige 1979b: Hebdige, Dick. Style as Homology and Signifying Practice (1979). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Еd. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Hebdige 1988: Hebdige, Dick. Hiding in the Light: On Images and Things. London and New York: Routledge, 1988.

Hennion 1983: Hennion, Antoine. The Production of Success. An Antimusicology of the Pop Song (1983). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Hillis Miller 1992: Hillis Miller, Joseph. Illustration. London: Reaktion Books, 1992.

Honour 1981: Honour, Hugh. Romanticism. Harmondsworth: Pelican Books, 1981.

Horrocks 2001: Horrocks, Simon. Music and Film. // Critical Dictionary of Film And Television Theory. Ed. by Roberta E. Pearson and Philip Simpson. London and New York: Routledge, 2001.

Horton 1957: Horton, Donald. The Dialogue of Courtship in Popular Song (1957). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Impact 1996: Impact of Music Lyrics and Music Videos on Children and Youth. // Pediatrics, December 1996, Vol. 98, No. 6, pp. 1219-1221.

Jameson 1991: Jameson, Fredric. Postmodernism, or The Cultural Logic of Late Capitalism. Durham: Duke University Press, 1991.

Johns 2005: The Johns Hopkins Guide to Literary Theory & Criticism. Second Edition. Ed. by Michael Groden, Martin Kreiswirth, and Imre Szeman. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2005.

Jones 1993: Jones, Steve. Music and Copyright in the USA. // Music and Copyright. Ed. by Simon Frith. Edunburgh University Press, 1993.

Juslin & Persson 2002: Juslin, Patrick N.; Persson, Ronald S. Emotional Communication. // The Science & Psychology of Music Performance. Creative Strategies for Teaching and Learning. Ed. by Richard Parncutt & Gary E. McPherson. Oxford University Press, 2002.

Keil 1966: Keil, Charles. Urban Blues. University of Chicago Press, 1966.

Krims 2000: Krims, Adam. Rap Music and the Poetics of Identity. Cambridge University Press, 2000.

Kristeva 1966: Kristeva, Julia. Word, Dialogue and Novel (1966). // The Kristeva Reader. Ed. by Tori Moi. New York: Columbia University Press, 1986.

Kristeva 1974: Kristeva, Julia. Revolution in Poetic Language (1974). // The Kristeva Reader. Ed. by Tori Moi. New York: Columbia University Press, 1986.

Laing 1969: Laing, Dave. The Sound of Our Time. London: Sheed and Ward, 1969.

Laing 1971: Laing, Dave. "Listen To Me" (1971). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Laing 1978: Laing, Dave. The Marxist Theory of Art. Brighton, Sussex: Harvester Press, 1978.

Laing 1985: Laing, Dave. One Chord Wonders. Power and Meaning in Punk Rock. Milton Keynes, England; Philadelphia: Open University Press, 1985.

Laing 1993: Laing, Dave. Copyright and the International Music Industry. // Music and Copyright. Ed. by Simon Frith. Edunburgh University Press, 1993.

Langer 1953: Langer, Susanne K. Feeling and Form. A Theory of Art Developed from Philosophy in a New Key. London: Routledge & Kegan Paul Limited, 1953.

Langer 1971: Langer, Susanne K. Philosophy in a New Key. A Study in the Symbolism of Reason, Rite, and Art. 3rd ed. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press, 1971.

Lee Cooper 1998: Lee Cooper, B. Images of Women in Popular Song Lyrics: A Bibliography. // Popular Music and Society, Winter 1998, Vol. 22, No. 4, pp. 79-89.

Lee Cooper 1999: Lee Cooper, B. Women’s Studies and Popular Music Stereotypes. // Popular Music and Society, Winter 1999, Vol. 23, No. 4, pp. 31-43.

Lennon 2000: Lennon, John. In His Own Write (1964). New York: Simon & Schuster, 2000.

Leppert 2002: Leppert, Richard D. Introduction. Life and Works. // Adorno, Theodor W., Essays on music. Ed. by Richard Leppert. New transl. by Susan H. Gillespie. Berkeley: University of California Press, 2002.

Levinson 1995: Levinson, Mark. It’s an MTV World. // Newsweek, 1995, No. 17, pp. 44-49.

Lipsitz 1990: Lipsitz, George. Time Passages. Collective Memory and American Popular Culture. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1990.

Longhurst 1999: Longhurst, Brian. Popular Music and Society. Cambridge, UK: Polity Press & Blackwell Publishers Ltd., 1999.

Longman 1989: The Longman dictionary of poetic terms. Ed. by Jack E. Meyers & Michaеl Simms. New York: Longman, 1989.

Markert 2001: Markert, J. Sing a song of drug use-abuse: Four decades of drug lyrics in popular music - From the sixties through the nineties. // Sociological Inquiry, Spring 2001, Vol. 71, No. 2 pp. 194-220.

Middleton 1986: Middleton, Richard. In the groove, or blowing your mind? The pleasures of musical repetition. // Popular Culture and Social Relations. Ed. by Tony Bennett, Colin Mercer and Janet Woollacott. Milton Keynes, England; Philadelphia: Open University Press, 1986.

Middleton 1990: Middleton, Richard. Studying Popular Music. Milton Keynes, England; Philadelphia: Open University Press, 1990.

Мiddleton 2000: Middleton, Richard. Introduction: Locating the Popular Music Text. // Reading Pop: Approaches to Textual Analysis in Popular Music. Ed. by Richard Middleton. Oxford University Press, 2000.

Middleton 2007: Middleton, Richard. In Search of the Popular Music Text. // Българско музикознание, 2007, № 1, с. 3-19.

Mooney 1954: Mooney, H.F. Songs, Singers and Society, 1890-1954. // American Quaterly, 1954, Vol. 6, pp. 221-232.

Moore 1993: Moore, Allan F. Rock: The Primary Text. Buckingham, England; Philadelphia: Open University Press, 1993.

Moore 1997: Moore, Allan F. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band. Cambridge University Press, 1997.

Murphey 1990: Murphey, Tim. Song and Music in Language Learning. An Analysis of Pop Song Lyrics and the Use of Song and Music in Teaching English to Speakers of Other Languages. Bern: Peter Lang, 1990.

On Record 1990: On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Parsons 1970a: Parsons, Talcott with Winston White. The Link Between Character and Society (1962). // Parsons, Talcott. Social Structure and Personality. Glencoe, Illinois: The Free Press, 1970.

Parsons 1970b: Parsons, Talcott. Youth in the Context of American Society (1961). // Parsons, Talcott. Social Structure and Personality. Glencoe, Illinois: The Free Press, 1970.

Peatman 1942: Peatman, J.G. Radio and Popular Music. // Radio Research. Ed. by P.F. Lazerfeld and F. Stanton. New York: Duell, Sloan & Pierce, 1942-3.

Peterson & McLaurin 1992: Peterson, Richard A.; McLaurin, Melton A. Introduction: Country Music Tells Stories. // You Wrote My Life. Lyrical Themes in Country Music. Ed. by Melton A. McLaurin and Richard A. Peterson. Philadelphia: Gordon and Breach, 1992.

Pichaske 1999: Pichaske, David R. Poetry, Pedagogy, and Popular Music: Renegade Reflections. // Popular Music and Society, Winter 1999, Vol. 23, No. 4, p. 83.

Rabinowitz 1987: Rabinowitz, Peter J. Before Reading. Narrative Conventions and the Politics of Interpretation. Ithaca and London: Cornell University Press, 1987.

Reading 2000: Reading Pop: Approaches to Textual Analysis in Popular Music. Ed. by Richard Middleton. Oxford University Press, 2000.

Resistance 1976: Resistance through Rituals: Youth Subcultures in Post-War Britain. Ed. by S. Hall and T. Jefferson. London: Hutchinson, 1976.

Riesman 1950: Riesman, David. Listening to Popular Music (1950). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. by Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Riesman 1954: Riesman, David, with Nathan Glazer and Reuel Denney. The Lonely Crowd. A Study of the Changing American Character. Garden City, New York: Doubleday Anchor Books, 1954.

Riffaterre 1966: Riffaterre, Michael. Describing Poetic Structure: Two Approaches to Baudelaire’s "Les Chats" (1966). // Reader-Response Criticism. Ed. by Jane P. Tompkins, Baltimore & London: The Johns Hopkins University Press, 1980.

Schaber 1996: Schaber, Martin. A Discourse Analysis of English Pop Song Lyrics. Geisteswissenschaftlichen Fakultät der Universität Salzburg, 1996.

Schneider 2003: Schneider, Matthew. "What matters is the system!". The Beatles, the "Passover Plot," and Conspiratorial Narrativity. // Anthropoetics, Fall 2002 / Winter 2003, Vol. 8, No. 2.

Schulkind 1999: Schulkind, M.D., Hennis, L.K., Rubin, D.C. Music, emotion, and autobiographical memory: They're playing your song. // Memory & Cognition, November 1999, Vol. 27, No. 6, pp. 948-955.

Stefani 1987: Stefani, Gino. A Theory of Musical Competence. // Semiotica, 1987, Vol. 66, No. 1-3, pp. 7-22.

Straw 1983: Straw, Will. Characterizing Rock Music Culture. The Case of Heavy Metal (1983). // On Record. Rock, Pop and the Written Word. Ed. By Simon Frith and Andrew Goodwin. New York: Pantheon Books, 1990.

Strinati 2004: Strinati, Dominic. An Introduction To Theories of Popular Culture. Second Edition. London and New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2004.

Sullivan 1995: Sullivan, Henry, W. The Beatles with Lacan. Rock ’n’ Roll as Requiem for the Modern Age. New York: Peter Lang Publishing Inc., 1995.

Tagg 1979: Tagg, Phillip. Kojak - 50 Seconds of Television Music. Towards the Analysis of Affect in Popular Music. Gothenburg: Muzikvetenskapliga institutionen, 1979.

Tagg 1987: Tagg, Phillip. Musicology and the Semiotics of Popular Music. // Semiotica, 1987, Vol. 66, No. 1-3, pp. 279-298.

Theberge 1993: Theberge, Paul. Technology, Economy and Copyright Reform in Canada. // Music and Copyright. Ed. by Simon Frith. Edunburgh University Press, 1993.

Tudor 1974: Tudor, Andrew. Image and Influence. Studies in the Soicology of Film. London: George Allen & Unwin Ltd., 1974.

Understanding 1997: Understanding Rock. Essays in Musical Analysis. Ed. by John Covach & Graeme M. Boone. Oxford University Press, 1997.

Weinstein 1991: Weinstein, Deena. Heavy Metal. A Cultural Sociology. New York and Toronto: Lexington Books, Maxwell Macmillan, 1991.

Wimsatt, Beardsley 1954: W. K. Wimsatt, Jr., Beardsley, Monroe C. The Verbal Icon: Studies in the Meaning of Poetry. Lexington: University of Kentucky Press, 1954.

Words 1996: Words as weapons. // IPA Review, 1996, Vol. 48, No. 4.

 

 

© Калина Захова
=============================
© Електронно издателство LiterNet, 31.12.2018

Калина Захова. Парчетата, които слушаме. Варна: LiterNet, 2018.