|
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни
ПОДБРАНА БИБЛИОГРАФИЯКИРИЛ ДИМЧЕВ МОНОГРАФИИ
Говорът на българите от с. Валя Драгулуй, СР Румъния. // Годишник на Софийския университет, Факултет по славянски филологии, 1969, т. LХШ, № 1, с. 182-288.
Методически проблеми при усвояване на граматични понятия. // Годишник на Софийския университет, Факултет по славянски филологии, 1971. т. LХV, № 1, с. 1-80.
Изучаване на сложно изречение. София: Народна просвета, 1972, 132 с.
Система в стилистичните занятия по български език. София: Народна просвета, 1977, 182 с.
Методиката на обучението по български език в системата от науки. // Сборник от научни трудове. Педагогика и методика. София: УИ "Св. Климент Охридски", 1990, 5-74 с.
Обучението по български език като система. София: УИ "Св. Климент Охридски", 1992, 348 с.
Обучението по български език като система. Второ преработено и допълнено издание. София: Сиела, 1998, 288 с.
Методика на обучението по български език. Реалности и тенденции. Велико Търново: "Çнак ’94", 2010, 246 с.
Езикознание, езиково обучение, методика на езиковото обучение. София: "Булвест 2000", 2010, 368 с.
Основи на методиката на обучението по български език. София: УИ "Св. Климент Охридски", Университетска библиотека № 501, 2010, 384 с.
СТУДИИ И СТАТИИ
Лексикално-стилистични особености на "Старопланински легенди". // Език и стил на българските писатели. София: БАН, 1962, № 1.
Наблюдения върху рекцията на глагола възпитавам. //Български език, 1965, № 1.
Стилистични варианти на сложните съчинени изречения. // Български език и литература, 1966, № 2. Pencio Slaveikov: poet şi cetaţean. // Secolul 20, Bucureşti, 1966, № 5. Dezbatere critică. // Secolul 20, Bucureşti, 1966 № 9.
Двуфонемни консонантни съчетания в начален сегмент (върху говора на с. Валя Драгулуй).// София: БАН, ИБЕ, 1968, № XVI.
За синтактично-стилистичния анализ на художествения текст.// Български език и литература, 1969, № 3.
Методи за научно изследване в методиката на българския език. // Български език и литература, 1970, № 2. Възможности за проява на езиковата интерференция на морфологично равнище. // София: БАН, ИБЕ. 1970, № XIX. Речник на хасковския градски говор. // Българска диалектология. Проучвания и материали. (съавтор). София: БАН, ИБЕ, 1970, № 5.
Към въпроса за управлението на учебния процес по български език. // Български език и литература, 1971, № 2.
Морфологично-синтактични модели, установени под румънско влияние в българския говор на с. Валя Драгулуй (Румъния). // Езиковедски изследвания в памет на проф. д-р Ст. Стойков. София: БАН, ИБЕ, 1974. Обществената и културната роля на обучението по родния език. // Проблеми на българската книжовна реч. София: Наука и изкуство. 1974. Основни въпроси на стилистичното обучение в средното училище.// Български език и литература, 1974, № 3.
Съвременното обучение по български език - обучение със стилистична насоченост.// Български език и литература, 1977, № 3.
Работа над стилно-езиковите грешки в речта на учениците от средния курс. // Развиване на познавателната активност на учениците чрез обучението по български език. София: Народна просвета, 1978. Същност и функции на редактирането. // Сборник материали за квалификационните курсове на учителите по български език и литература от IV-VIII клас. Варна: МНП, 1978.
Занятията по български език и литература в IX клас в системата на обучението по роден език. // Български език и литература, 1982, № 2. Практическа насоченост на обучението по български език. // Български език и литература, 1982, № 4.
Същност на комуникативноречевия принцип и ролята му за обновяване на обучението по роден език. // Комуникативноречева насоченост на обучението по роден език. София: МНП, 1985.
К вопросу о реализации системно-структурного и коммуникативно-речевого принципов в системе обучения родному язык. // Komunikativni zretel ve vyucovani materskeho jazyka. Brno, 1986. Взаимодействието и синтезът на обучението по български език с други сфери на духовната култура - фактор за социалната реализация на учениците. // Интеграция на образованието с науката, културата и производството - съдържание, организация, ефективност. София: БАН, 1986. Структура на учебно-възпитателната работа по направление езиково и литературно (филологическо) обучение и възпитание. // Български език и литература, 1986, № 1 (съавтор). Системно-структурният и комуникативноречевият принцип в системата на обучението по роден език. // Български език и литература, 1986, № 4.
Опыт болгарской школы в создании коммуникативно направленного курса родного языка. // Русский язык в школе, 1987, № 7. Проблема развития речи в болгарской учебной программе и в учебниках болгарского языка. // Пути перевода обучения на новый качественный уровень. Ленинград: ЛГПИ "А. И. Херцен", 1987, № 2.
Опыт болгарской школи в создании коммуникативных учебников. // Теория и практика создания коммуникативно ориентированных индивидуализированных учебников русского языка. Таллин, 1988. Методологически проблеми на обучението по български език. // Втори международен конгрес по българистика. Развитие на обществената мисъл, науката и образованието в България. София: БАН, т. XIV, 1988. Методиката на българския език - постижения и перспективи. // Български език и литература, 1988, № 4. Урокът в системата на обучението по български език. // Български език и литература, 1988, № 6.
Контент-анализ учебников болгарского (родного) языка. // Вопросы коммуникативной методики в национальной школе. Ч. I. Ленинград: ЛГПИ "А. И. Херцен", 1989. Jazykove vyucovani a ideologicka vychova. // Skola - jazyk - literatura. Sbornik praci pedagogicke fakulty univerzity "J. E. Purkyne" v Brne, Svazek 109. Rada jazykova a literarni. Brno, 1989. Специфика на педагогическото общуване на занятията по български език (IV-VII). // Общуване и култура, София: БАН, 1989. Основни типове дейности в занятията по български език (IV-VІІ). // Български език и литература, 1989, № 2.
Изследване на понятието "езикова подготовка" с помощта на експертни оценки. // Проблеми на социолингвистиката. Т. 3. София, 1990. Самостоятельная работа болгарских студентов над совершенствование профессиональных коммуникативных умений. // Ленинград: ЛГПИ "А. И. Херцен", 1990.
За предмета на изследванията в методиката на обучението по български език. // Български език и литература, 1992, № 2. Цели и съдържание на обучението по методика във ВУЗ. // Български език и литература, 1992, № 4. Социолингвистични аспекти на обучението по български език. Съавтор. // Проблеми на социолингвистиката. Велико Търново, 1992.
Работата с тестови задачи по български език. // Български език и литература, 1993, № 4. За писмения изпит по български език за завършено основно образование. Съавтор. // Български език и литература, 1993, № 1.
Функционални и структурни особености на учебника по български език за пети клас. // Български език и литература, 1994, № 2.
Модел за оценка на постиженията на учениците по български език в 4. и 7. клас. Съавтор. // Методология и технология за създаване на държавните образователни изисквания. София: НИО, 2000.
Към въпроса за типологията на обучението по български език. // Български език и литература, 2002, № 4-5.
Методиката на обучението по български език на границата на две столетия. // Обучението по български език и литература - състояние и перспективи. Шумен: УИ "Епископ Константин Преславски", 2003. Методически и социолингвистични проблеми при изучаване формите на съществуване на българския език в средното училище. // Български език и литература, 2003, № 5.
Въпросът за формите на съществуване на българския език в теорията и практиката на обучението по български език. // Проблеми на социолингвистиката. София: Международно социолингвистическо дружество, 2004, № 8.
Отношенията между понятията първи език и втори език в съвременния научен дискурс. // Езиковедски приноси в чест на чл.-кор. проф. Михаил Виденов. Велико Търново: "Св. св. Кирил и Методий", 2005.
Онтология на междудисциплинните изследвания. // Сборник в чест на 70-годишнината на проф. д-р Боян Байчев. Велико Търново: "Св. св. Кирил и Методий", 2006. Виден представител на българската методическа и лингвистична наука. Съавтор. // Български език и литература, 2006, № 2. Езиковедската компетентност в структурата на комуникативноречевата компетентност. // Светът на речника, светът в речника. Юбилеен сборник, посветен на 70-годишнината на чл.-кор. д.ф.н. Емилия Пернишка, София: ИБЕ "Проф. Л. Андрейчин", 2006. Методическото наследство на доц. Стайко Кабасанов и някои актуални въпроси на обучението по български език. // Образование и квалификация, 2006, № 5. Виден представител на българската методическа наука. // Образование, 2006, № 5. Тодорка Владимирова на 80 години. // Педагогика, 2006, № 3. 100 години от рождението на Стайко Кабасанов. Съавтор. // Български език и литература, 2006, № 3.
Същност и функции на междудисциплинните изследвания (за взаимодействието между методика и социолингвистика). // Психолингвистични изследвания. Сборник в чест на проф. д-р Татяна Слама-Казаку. Осми международен конгрес на ISAPL. София: Рива, 2007. За отношенията между езикова компетентност и езиковедска компетентност. // Съпоставително езикознание, 2007, № 1. Посланията на доц. Ст. Кабасанов и обучението по български език. // Филологически и методически изследвания. Смолян-Люблин: УИ "Паисий Хилендарски", 2007. Научното дело на доц. Ст. Кабасанов и някои актуални въпроси на методиката на обучението по български език. // Български език и литература, 2007, № 2. Професорски тест за отличници. Съавтор. // Стандарт, 26.04.2007.
"Агресията на уличния език" и образователния потенциал на обучението по български език. // Проблеми на социолингвистиката. Т. ІХ. София: Международно социолингвистическо дружество, 2008. "Агресията на уличния език" и езиковото образование. // Образование, 2008, № 5. Лингвометодически и социокултурни аспекти на езиковото обучение. Варна: УИ "Проф. д-р П. Стоянов", 2008. "Агресията на уличния език" и образователния потенциал на обучението по български език. // Електронно списание "Образователна инициатива" на сдружение "Партньори за образователна инициатива. България, 2007", 2008, № 4. Междукултурната компетентност и проблемите на обучението по български език като втори език. // Електронно списание "Образователна инициатива" на сдружение "Партньори за образователна инициатива. България, 2007", 2008, № 5. Междукултурната компетентност в обучението по български език като втори език. // Чуждоезиково обучение, 2008, № 6.
За отношенията между функциите на обучението по български език, функциите на езика и езиковите компетентности. // Образование, 2009, № 1. Функции на езика и функции на обучението по български език. // Език и литература, 2009. Принос в теорията и практиката на обучението по български език. // Образование, 2009, № 5. Образователните възможности на обучението по български език и "агресията на уличния език". // Български език и литература, 2009, № 1. Функции на съвременното обучение по български език. // Отклонението като норма. Шумен: УИ "Епископ Константин Преславски", 2009. Функции на обучението по български език. // Български език и литература, 2009, № 2. Практическа насоченост на занятията по синтаксис. // Образование, 2009, № 4. Функции на обучението по български език. // Електронно списание Liternet, 2009, № 7 (116) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/funkcii.htm> (12.01.2012).
Обучението по български език като първи език: типология на целите.// Електронно списание LiterNet, 11.12.2010, № 12 (133) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/obuchenieto.htm> (12.01.2012). Съвременни измерения на урока по български език. // Български език и литература, 2010, № 1. Функционалност на урока по български език. // Граматика и семантика. Научни изследвания в чест на проф. дфн Станьо Георгиев по случай неговата 80-годишнина. Велико Търново: УИ "Св. св. Кирил и Методий". Лингвистична компетентност и социален опит на личността. // Проблеми на социолингвистиката. Т. Х. София: Международно социолингвистическо дружество, 2010. Методиката на обучението по български език в съвременното научно пространство. // Образование, 2010, № 3. За търсенията в съвременната методика на обучението по български език. // Методика на обучението по български език. Реалности и тенденции. Велико Търново: Знак ’94, 2010. От знаниецентристки подход към компетентностен подход на занятията по български език. // Електронно списание LiterNet, 2010, № 4 (137) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/znaniecentristki.htm> (12.01.2012). Методиката на обучението по български език в съвременното научно пространство.//Електронно списание LiterNet, 2010, № 6 (127) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/metodika.htm> (12.01.2012).
Компетентностният подход в обучението по български език. // Български език и литература, 2011, № 1. В помощ на учителя: компетентностният подход в обучението по български език. // Образование, 2011, № 1. Лингвокултурологичен подход в обучението по български език. // Образование, 2011, № 6. За някои нерешени проблеми в теорията и практиката на обучението по български език. // LiterNet, 2011, № 9 (142) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/neresheni-problemi.htm> (12.01.2012). Българският език - "пръв и главен предмет" в средното училище. // Електронно списание на сдружение "Стратегии и технологии в образованието", 2011, № 1. Културата като цел и съдържание на съвременното обучение по български език.// Електронно списание LiterNet, 2011, № 12, (145) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/kulturata.htm> (12.01.2012). Понятието за култура - структуроопределящо за съвременната теория на обучението по български език. // Юбилейни Паисиеви четения. Научни трудове, т. 49, кн. 1. Филология. Пловдив: УИ "Паисий Хилендарски", 2011.
За юбилея на проф. д.п.н. Маргарита Георгиева - признание и уважение! // Български език и литература, 2012, № 1. Теоретични и практически въпроси на съвременното обучение по български език.// Български език и литература, 2012, № 2. Изучаването на българския език в контекста на европейското образователно пространство. // Сборник научни трудове. Национална конференция с международно участие "40 години Шуменски университет 1971-2011". Факултет по хуманитарни науки. Шумен: УИ "Епископ Константин Преславски", 2012. Лингвокултурология и езиково образование. // Магията на думите. Езиковедски изследвания в чест на проф. дфн Лилия Крумова-Цветкова. София: Академично издателство "Проф. Марин Дринов", 2012. Как да се изучава българският език в средното училище? (Резултати от анкета със специалисти филолози). // Български език и литература, 2012, № 5. Етносоциолингвистични характеристики на концепта български език като втори език. // Проблеми на социолингвистиката. Т. ХI. София: Международно социолингвистическо дружество, 2012.
Тенденции в развитието на езиковото образование. // Сборник в чест на Бистра Алексиева. София: УИ "Св. Климент Охридски", 2013. Културата - основно понятие в системата на обучението по български език. // Български език и литература, 2013, № 4. В помощ на учителя: насоки за резултатно обучение по български език. // Образование, 2013, № 4. Тенденции в развитието на обучението по български език. // Сборник по случай 50-годишнината на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий". Велико Търново: УИ "Св. св. Кирил и Методий", 2013.
УЧЕБНИЦИ, УЧЕБНИ ПОМАГАЛА И МЕТОДИЧЕСКИ РЪКОВОДСТВА
Български език. Учебник за І и ІІ курс на вечерните техникуми (с прием на курсисти, завършили VІІ клас).Съавтор. София: Народна просвета, 1965.
Български език. Учебник за 6. клас на ЕСПУ. Съавтор. София: Народна просвета, 1978. Ръководство за учителя на 6. клас. Български език. Съавтор. София: Народна просвета, 1978.
Български език. Учебник за 7. клас на ЕСПУ. Съавтор. София: Народна просвета, 1979. Ръководство за учителя на 7. клас. Български език.Съавтор. София: Народна просвета, 1979.
Обогатяване на езиковата култура. Упражнения - част 1. Съавтор. София: Народна просвета, 1982. Обогатяване на езиковата култура. Упражнения - част 2.Съавтор. София: Народна просвета, 1982.
Ръководство за учителя. 9. клас. Български език. София: Народна просвета, 1984. Помагало по методика на българския език. Съставител и съавтор. София: Наука и изкуство, 1984.
Български език. 4. клас на ЕСПУ. Съавтор. София: Народна просвета, 1988. Система на учебно-възпитателната работа в ЕСПУ. Български език. Съавтор. София: Народна просвета, 1988. Български език за 8. клас на ЕСПУ. Съавтор. София: Народна просвета, 1988. Методически насоки по български език за 8. клас на ЕСПУ.Съавтор. София: Народна просвета, 1988.
Помагало по методика на българския език. Второ преработено и допълнено издание. Съставител и съавтор. София, 1990.
Език и общуване. Съавтор. София: Просвета, 1992. 666 тестови задачи по български език за 7. и 8. клас. Съавтор. София: Желев, Гегов, 1992. Проект за учебни програми по български език за V-ХІІ клас на средното общообразователно училище.Съавтор. // Български език и литература, 1992, № 5.
Проверка на езиковата култура.Съавтор. София: Желев, Гегов, 1993.
Тестове по български език за завършено основно образование 5.-8. клас. Съавтор. София: ИК "Христо Ботев", 1994. Български език за 5. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1994. Книга за учителя по български език за 5. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1994. Тетрадка по български език за 5. клас.Съавтор. София: Булвест 2000, 1994.
Тестове по български език за завършено основно образование 5.-8. клас. Второ преработено издание. Съавтор. София: "Анубис", 1995. Български език за 6. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1995. Книга за учителя по български език за 6. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1995. Тетрадка по български език за 6. клас.Съавтор. София: Булвест 2000, 1995.
Български език за 7. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1996. Книга за учителя по български език за 7. клас на СОУ.Съавтор. София: Булвест 2000, 1996.
Български език за 8. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1997. Книга за учителя по български език за 8. клас на СОУ. Съавтор. София: Булвест 2000, 1997. Тетрадка по български език за 8. клас.Съавтор. София: Булвест 2000, 1997.
Учебна тетрадка по български език за 5. клас. Съавтор. София: Сиела, 1998. Задачи и тестове по български език за завършено основно образование. Съавтор. София: Сиела, 1998.
Тестове по български език за завършено основно образование 5.-8. клас. Трето преработено и допълнено издание. Съавтор. София: Булвест 2000, 1999. Български език за 9. клас на СОУ. Учебно помагало.Съавтор. София: Булвест 2000, 1999.
Подготовка за национален изпит след 7. клас. Български език и литература - тестове, съчинение, разсъждение.Съавтор. София: Булвест 2000, 2000.
Български език за 8. клас на СОУ (Текстове за анализ и редактиране, задачи за упражнения; тестове за проверка и оценка). Второ преработено и допълнено издание. Съавтор. София: Сиела, 2001. Български език за 8. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2001. Български език. Помагало за 8. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2001.
Български език за 9. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2002. Български език за 10. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2002.
Тестови задачи по методика на обучението по български език. Съавтор. София: Булвест 2000, 2003. Български език за единайсети клас. Учебно помагало. Съавтор. София: Булвест 2000, 2003. Български език за дванайсети клас. Учебно помагало. Съавтор. София: Булвест 2000, 2003. Учебни програми (І част) за задължителна и профилирана подготовка (ІХ, Х, ХІ и ХІІ клас). Културнообразователна област: Български език и литература. Съавтор. София: Главна редакция на педагогическите издания към МОН, 2003.
Държавно образователно изискване за усвояването на книжовния български език. Съавтор. София: МОН, 2005.
Български език. Подготовка за изпит след 7. клас. Тестови задачи. Преразказ на непознат текст. Съавтор. София: Булвест 2000, 2006. Български език за 5. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2006. Книга за учителя по български език за 5. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2006. Учебна тетрадка по български език за 5. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2006. Тестови задачи по български език за 5. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2006.
Български език за 6. клас. София: Булвест 2000, 2007. Книга за учителя по български език за 6. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2007. Учебна тетрадка по български език за 6. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2007. Тестови задачи по български език за 6. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2007.
Тестови задачи за държавни зрелостни изпити. Български език и литература. Тестови задачи, аргументативен текст по поставен проблем. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Български език за 7. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Книга за учителя по български език за 7. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Учебна тетрадка по български език за 7. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Тестови задачи по български език за 7. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Тестови задачи за държавни зрелостни изпити. Български език и литература. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Български език и литература. Подготовка за външно оценяване, 5. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008. Български език и литература. Подготовка за външно оценяване, 6. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2008.
Български език за 8. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2009. Книга за учителя по български език за 8. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2009. Учебна тетрадка по български език за 8. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2009. Тестови задачи по български език за 8. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2009. Български език за осми клас. Сборник с текстове и задачи за обучение и самообучение. Съавтор. София: Булвест 2000, 2009. Български език и литература. Подготовка за външно оценяване. Първи сборник - тестови задачи. Съавтор. София: Булвест 2000, 2009.
Български език за 5. клас. Задължителноизбираема подготовка. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010. Български език за 6. клас. Задължителноизбираема подготовка. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010. Български език за 7. клас. Задължителноизбираема подготовка. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010. Български език за 8. клас. Задължителноизбираема подготовка. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010. Български език и литература за външно оценяване и за приемни изпити след 7. клас. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010. Български език и литература. Подготовка за външно оценяване. Първи сборник - тестови задачи. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010. Български език и литература. Подготовка за външно оценяване и за приемен изпит 7. клас. Втори сборник. Тестови задачи. Преразказ на неизучаван текст с определена дидактическа задача. Съавтор. София: Булвест 2000, 2010.
Готови за матура. Подготовка за държавен зрелостен изпит. Български език и литература. Съавтор. София: Булвест 2000, 2011.
Тестови задачи за държавни зрелостни изпити. Български език и литература.Съавтор. София: Булвест 2000, 2012 (под печат).
Текстове и задачи за развиване на четивни умения (помагало по формата PISA, след 7. клас). София: ИК "Булвест 2000" (в съавторство).
РЕЦЕНЗИИ
Дискурсните техники в обучението по български език. // Български език и литература, 2002, № 6.
Подобряване на социолингвистичната компетентност - методологични и практикоприложни проблеми. // Български език и литература, 2003, № 3. Теоретични и практикоприложни аспекти на българската езикова политика. // Български език и литература, 2003, № 6.
Теоретичните проблеми на педагогическата интеракция в един труд по методика. // Педагогика, 2004, № 11.
Изучаването на българския език като втори език - приоритетна задача на съвременната методика.// Български език и литература, 2005, № 3.
Л. В. Фарисенкова. Уровни коммуникативной компетенции в теории и на практике. Москва: Гуманитарий. // Чуждоезиково обучение, 2006, № 6.
Успешна реализация на продуктивни лингвометодически идеи. // Български език и литература, 2007, № 4.
Приносен методически труд. // Български език и литература, 2009, № 3. Мащабно изследване по методика на обучението по български език. // Начално образование, 2009, № 5. Методологични и технологични аспекти на езиковото обучение в нов труд по методика. // Образование, 2009, № 5. С ерудиция и новаторски дух. // Език и литература, 2009, № 1.
Труд с лингвистични и общокултурни приноси. // Български език и литература, 2012, № 4. Съвременни схващания за комуникативната ориентация на обучението по български език. // Български език и литература, 2012, № 6. Съвременни схващания за комуникативността в обучението по български език. // Образование, 2012, № 6.
Мащабност и новаторство в труд по проблеми на еколингвистиката. // Български език и литература, 2013, № 1. Принос към методиката на обучението по българския език като втори език. // Чуждоезиково обучение, 2013, № 4. Стойностно проучване на български неологизми и оказионализми. // Български език и литература, 2013, № 5. Приносен труд за интензивно изучаване на българския език като втори език. // Електронно списание LiterNet, 2013, № 7 (164) <https://liternet.bg/publish/kdimchev/rosica-penkova.htm> (04.07.2013). Оригинален принос в съвременната българска лексикология. // Език и литература, 2013, № 2.
РЕДАКТОРСКА ДЕЙНОСТ Библиотека "Родна реч омайна" (1972-1989). Съредактор. София: Народна просвета. Сп. "Български език и литература" (от 1976 г.). Съредактор. София: МОМН. Сб. "Съвременни проблеми на обучението по роден език". Съст. Р. Новачкова. Редактор. София: Народна просвета, 1979. Библиотека "Образование" (1995-1998). Водещ редактор. София: Анубис. Сп. "Образование" (от 2004 г.). Съредактор. София: ИГ "Образование".
© Кирил Димчев |