Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
Каталози
:. По дати : Март  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook! Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook  Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Сравни цени с Книгосвят във Facebook! Книгосвят - сравни цени на книги
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Писмена реч
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни

ПОДУЕНСКА ИНТЕРЛИНЕАРНА ВЕРСИЯ НА ДАНТЕ КАТО ПОЕТ НА ЗЕМНИЯ СВЯТ
(ЦЕНЗУРИРАНА ВЕРСИЯ)

web | Останките на Троцки (93-17)

строгото сърце на мрака
на връхлитането отнейде
другаде, с една дума

Теологията

аз не съм поет
тва си го знаете селянчета
аз съм теолог, пишещ
връзващ сти’ове

събитийност на представянето
заклинателност на тона
визионерско единство на композицията,
неква нова възможност
за патетична поезия
мрачен патос педантично
точна конкретика
практическиа разум и делото
се извеждат и легитимират
от една поетическа визия
целта е визията
упреците у поемата са
израз на един искащ
да формира света наглед
еди-коя си теза
към Фойербах

ще ми се
бих искал да съм
теолог политик войн, пишещ
връзващ сти’ове

въпреки дивото самовъзвисяване
въпреки фиксирането върху един изключителен
достъпен за малцина опит,
нещо далеч по-просто
неква почти дидактическа
каузална свръзка логическа
силно прозаична форма на изреченията

за проба прочетете изреченията
сякаш са: в проза толкова съм уморен
изглеждам зле, казваш
и имаш право
човек е толкова самотен, щом направи избор

натирен от любовта
към вземане на решение

о Данте
Суровый Дант не презирал сонета; мадафака
Невероятната аналогия на големио Ерих Ауербах
В книгата му Данте кат’ поет на земнио свет 1929
издадена по Немско Преиздадена
през съдбовното за България
Лето 2001-о, Малко вероятната аналогия
Между езиковите форми на съвременните
Нему младежки субкултури и езика
на провансалската лирика

при Арнаут Даниел се изкушаваме
да мислим за някакъв таен език
който скрива не само еротични съдържания
тайна смес на страстна чувственост
и мисловна строгост
поетическия разум, чрез който
действителното се овладява
и превръща във визия
не е ясно защо на едно еротично изживяване
трябва да се приписва по-голема вдъхновяваща сила
отколкото на едно мистично озарение
или една политическа декларация

Занимава ме превода на Библията
на Розенцвайг и Бубер, Стариот
Завет у превода на Розенцвейг
Звезда на избавлението, клонче
Роза на Рая, Розата на ветровете
Очите ти са сини слончета Ръцете ти
Са диви клончета
Роза или още
Дантовых девять
Атлетических дисков
бадемов ствол, калем
от Розата на Рая, старофранцузки епос
преведен през началото на 20-те (на ХХ век)
на руски от Мандельштам
Когда Господь назначил девяносто девять царств,
Нежнейшее внимание он Франции подарил -

Орифламата

занимават ме слънчевите затъмнения
астрономически засвидетелстващи
началото на лириката, имаща смисъл
само кат начало
и край, занимават ме
Слънчевите затъмнения
у Архилох у Ботев
сърдитото спряло слънце
в перихелия на обесването на Васил Левски

.....................
..............................................
...............................................
................................ пък
.............................. напомнящо
за провансалците

[Попълва се накрая на ръка]

Бялата роза

натирен от любовта
към вземане на решение
съм принуден да видя че
преселението на душите разрушава
драмата на единствениа по рода си
земен времеви отрезък, в който
трябва да се вземе решение
да се напраи избор
да се напусне преддверието
на Ада на боязливите и
нерешителни деца
Ребенка сделайте рыцарем, он со страху умрет.

Тва е разликата, ка’ам
между некво сродство, некво преселение на душите
и простио избор [кучко]

Комунистите не искат
да си спомняме
за да се повтори
казано честно
сичко ми е наред
тъй че спокойно
си глеам напред
измамата на 80-те
Копнежа на всека
митология, повторението
угасването
на паметта.

Medusa като oblivio
като заслепение, забрава
породена от свръхмярата
на ужаса, вцепеняването
на забравата

Любовта и паметта
Справедливостта на оная милост
Пречупваща неумолимата
Присъда, завръщане
На странника към неподвижната
движеща сила на младостта му
потреса при съзирането
Й се повтаря на връо
На Чистилището
Дванайсет години по-късно

лист по лист
с мен спускай се в розата
на паметта с копнение

Апострофът, представа
За вдигнати в жест
На молба ръце
Любимата езикова форма
същинската сцена
На тае форма
Е Комедията.

При употребата на познати
но все още митически неоформени
фигури, се доближаваме най-вече
до старата атическа комедия
не се цупете на многото непознати
имена, крайно време е
Да започнете вече
С коментарите, добрите
Коментирани издания
На поемата

лист по лист
с мен спускай се във розата с копнение

 

 

© Владимир Сабоурин
=============================
© Електронно издателство LiterNet, 28.06.2017
Владимир Сабоурин. Останките на Троцки (93-17). Варна: LiterNet, 2017