|
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни
НИКОЛА ЧОЛАКОВ КНИГИ
При изворите на природознанието. Книга за учителя и ученика 4-5 клас. Велико Търново: Слово, 1998, 94 с.
Споделени срещи. Горна Оряховица: DIP, 2000, 90 с.
СТАТИИ, РЕЦЕНЗИИ, ДОПИСКИ
За подхода към системата от упражнения при овладяване на устната руска реч. // Народна просвета, 1972, № 2, с. 87-94 .
За целите на обучението по руски език. // Народна просвета, 1973, № 7, с. 86-88. Диалектическият подход към приемствеността и усъвършенстването. // Учителско дело, № 18, 1973.
Към въпроса за основната цел и метода за осъществяването й в обучението по руски език. // Руски и западни езици, 1974, № 2-3, с. 28-38.
Връзката между социалния и лингвистическия фактори при обучението по руски език. // Руски и западни езици, 1975, № 1, с. 25-29.
Опит за диагностично изследване на резултатите от овладяването на руската езикова система в 8. клас. // Руски език и литература, 1992, № 1, с. 7-13.
Съотношениетомежду подход и метод в обучението по чужд език. // Чуждоезиково обучение, 1993, № 2, с. 19-25. Конструиранетона лингводидактиката като наука. // Чуждоезиково обучение, 1993, № 3, с. 5-12.
Лингводидактика. Дидактическа комуникация и езиково обучение. // Педагогика, 1994, № 5, с. 3-20. Билингвизмът. Обучение по български език на деца от етнически произход. // Учителско дело, 1994, № 33, с. 3.
Иностранные языки в школе (1-6/1994). //Чуждоезиково обучение, 1995, № 3, с. 77-78.
Методологически проблеми на лингводидактиката. // Чуждоезиково обучение, 1996, № 2, с. 27-35. Предпоставки за възникване на лингводидактиката. // Чуждоезиково обучение, 1996, № 5, с. 31-38.
Особеното в категориите на лингводидактиката. // Педагогика, 1998, № 1, с. 42-51.
Единство от логическо и езиково мислене. // Педагогика, 2003, № 10, с. 45-51.
Дискурс и езиково обучение. // Български език и литература, 2004, № 1, с. 56-67.
Дискурсии дискурсни видове в изследователската литература. // Педагогика, 2005, № 2, с. 51-56.
Системата на трудовото възпитание и ориентиране на учениците към селскостопански професии в основното училище. // Система на възпитателната работа в училище. II част. София: МНП и НИИО, 1977, с. 184-193.
Педагогически аспекти на политехнизма и интелектуализацията на труда в основното училище. // Професионално ориентиране, № 3, с. 22-33.
Към система за училищно и професионално ориентиране в основното училище. // Народна просвета, 1988, № 11, с. 60-63.
Автономната личност - цел на демократичното училище. // Образование и професия, 1991, № 8, с. 32-33.
Обзавеждането в началното училище. // Начално образование, 1994, № 5, с. 37-43.
Използване на историческия и проблемен подход в обучението по природознание. // Начално образование, 1998, № 8, с. 39-43.
Дълг и общество. Заедно против насилието и упойващите вещества за опазване на ценностния свят на подрастващите. // Учителско дело, 1999, № 18, с. 3.
24 октомври. Световен ден на ООН. // Екология, биология, биотехнология, 2001, № 5, с. 26-27. Основни насоки за създаване на гражданско движение против насилието и токсикоманиите. // Екология, биология, биотехнология, 2001, № 6, с. 26-29.
За съвременното системно въвеждане на здравно и хуманно обучение в българското училище. // Здравословно и хуманно образование. Велико Търново: Фабер, 2002, с. 3-5. Някои психолого-педагогически аспекти на тормоза от съученици. // Здравословно и хуманно образование. Велико Търново: Фабер, 2002, с. 23-35.
Договореността със себе си и другите е характерна черта на променящия се човек. // Учителско дело, № 10, 2003, с. 6.
Коя е парадигмата на промяната в българското училище. // Педагогика, 2004, № 7, с. 99-103. Учител и ученик - субекти в образователния процес. // Учителско дело, № 18, 2004, с. 4.
Кой е виновен за поведението на учениците в училище?// Аз-Буки, № 8, 2005, с. 12.
Как е измерена за първи път земята? // Обучението по география, 1996, № 2, с. 29-30.
Кой е географският център на материковата част на Европа? // Обучението по география, 1997, № 2-3, с. 74-75.
Най-студените и най-горещи места на земята. // Обучението по география, 2001, № 1, с. 64.
Ноевият ковчег лежи зарит на дъното на Черно море - сензация или истина? // Обучението по география, 2002, № 1, с. 46-48.
Да се коригират учебниците по история. // Аз-Буки, № 34, 2005, с. 8.
Кога и къде у нас е изпълнен за първи път "Интернационалът"? // Поглед, № 11, 1972, с. 10.
Първивстраната запяха "Интернационалът". // Борба, № 153, 1977, с. 2.
Първитесоциалистически вестници в селата. // Кооперативно селo, 15 март 1983.
Вестник"Освобождение" за смъртта на Фридрих Енгелс. // Борба, № 100, 1985.
Горчивите плодове на застоя в образованието. // Работническо дело, № 339, 1989, с. 3. За хуманизъм и демокрация. (Пред конгреса на народната просвета). // Устрем, № 16, 1989, с. 4.
Алтернативен проект "Детски свят". // Устрем, № 22, 30 май 1991, с. 4.
Каксе чувства амбициозна млада американка, дошла да преподава английски език в Горна Оряховица. // Учителско дело, № 12, 1992, с. 1. Да се смъкне митът от някои личности. // Устрем, № 19, 1992, с. 2. Новтип учене и организация на образованието. // Учителско дело, № 22, 1992, с. 1.
Необходимили са образователни програми за родителите? // Учителско дело, № 16, 1993, с. 7. Една американка не се срамува да каже: "България е мой втори дом".// Учителско дело, № 21, 1993, с. 6. Местни учители са автори на литературен сборник. // Устрем, № 40, 1993, с. 1. Драгановчанин пише във Виена сонети за Италия. // Устрем, № 46-47, 1993, с. 4.
Проф. Генчев в Дома на учителя. // Устрем, № 16, 21 апр.1995, с. 1. Мара Белчева и братя Гацови от Драганово. // Устрем, № 27, 30 авг. 1995, с. 2.
Учителии научни дейци ще обсъждат екообразованието. // Устрем, № 23, 30 май 1996, с. 1. Гостиот Централния институт на учителите и Руския културен център - София. // Учителско дело, № 8, 1996, с. 5. Възпитателнитевъзможности на балета. // Учителско дело, № 26, 1996, с. 3.
Новитехнологии и социометрични измервания в училище. // Устрем, № 42, 1997, с. 1. Народнидуми от Драганово в превода на "Илиада". // Учителско дело, №. 2, 1997, с. 5. За творческатаработа в домовете на учителя. // Учителско дело, № 10, 1997, с. 6.
Светликна поколенията. 175 години образователно дело в Горна Оряховица. // Учителско дело, № 4, 1998, с. 5. Европейскамярка на обучение. // Учителско дело, № 41, 1998, с. 4.
Приятели от рок-групата "БТР". // Устрем, № 50, 1999, с. 1.
Просветата в Горна Оряховица помага градът да е в челото на престижна класация. // Учителско дело, № 38, 2000, с. 5. Педагогическидоговор между ученции и учители. // Учителско дело, № 34, 2000, с. 7.
Параходът "Радецки" е на всички български деца. // Учителско дело, № 18, 2003, с. 7. Учениции учители по физика от Горна Оряховица завоюваха първо място в Национален конкурс. // Учителско дело, № 22, 2003, с. 4.
Драганово не забравя своя поет Владимир Русалиев. // Трета възраст, № 51, 2004, с. 8. Парадигмана промяната в българското училище. // Аз-Буки, № 9, 2004, с. 6. Подходяща среда за развитието на децата.(Интервю с директора на ОУ "Иван Вазов" - Горна Оряховица). // Аз-Буки, № 12, 2004, с. 6. Знание и човечност. 40 години ОУ "Св. св. Кирил и Методий" - ГорнаОряховица. // Аз-Буки, № 34, 2004, с. 4.
КакСофия беше спасена от бомбардировките. // Дума, № 106, 10 май 2005. Родолюбецът.Творческа връзка на латвийски професор с пофесионална гимназия в Горна Оряховица. // Аз-Буки, № 24, 2005, с. 20. Комуникативнаориентация. // Учителско дело, № 37, 2005, с. 5.
Руският език присъства в българското съзнание // Аз-Буки, № 42, 2007, с. 5. Либералната идея не е панацея. // Земя, № 190, 2007, с. 8.
СЪСТАВИТЕЛСТВО И РЕДАКТОРСТВО
Педагогическа информация "Промяна на образованието, но каква?". Велико Търново: Царевец, 1991.
Пътища. Литературен сборник. София: Ванеса, 1993.
Педагогически бюлетин № 2 и 3. Велико Търново: Абагар, 1994.
Екологично образование и възпитание чрез природните науки. Сборник от научни доклади и съобщения, изнесени на национална конфренция. Велико Търново: БИ ООД, 1996.
Училищна среда без насилие и токсикомании. Сборник от доклади, съобщения и есета на учители и ученици, изнесени на регионална конференция. Горна Оряховица: Жана и сие, 1999.
Здравословнои хуманно образование. Сборник от научни доклади и съобщения, изнесени на национална конференция. Велико Търново: Фабер, 2002.
Творчески работещи учители. Сборник от публикации. Горна Оряховица: Аскона, 2004. Педагогически бюлетин № 4 и 5. Горна Оряховица: Аскона, 2004.
ПРЕВОДИ
Анатолий Рибаков. Из "Децата на Арбат". // Учителско дело, № 45, с. 12, № 46, с. 11, 1987.
© Никола Чолаков |