Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
Каталози
:. По дати : Март  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook! Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook  Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Сравни цени с Книгосвят във Facebook! Книгосвят - сравни цени на книги
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Писмена реч
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни
ПРЕДПОЧИТАНИЯТ УЧЕБНИК

Красимира Кацарска

web

Учебникът по български език на колектива доц. Милена Васева, Весела Михайлова и Евгени Зашев е съобразен с изискванията на МОН за достъпност и максимална подчиненост на образователните задачи в българското училище. Предпочетох го, понеже от миналата година работя с учебника на двете авторки за 8. клас и съм доволна от начина, по който е осъществена връзката с обучението по литература.

Материалът в отделните уроци и в упражненията е поднесен интересно и занимателно. Има и изцяло „литературни“ теми, свързани с работата върху стилно-езиковите особености на изучаваните автори и произведения. Част от задачите изискват написването на есе по теми, провокиращи интереса на учениците.

Учебникът насочва към овладяване тънкостите на граматичните норми. Цветово, шрифтово и графично са откроени най-важните смислови акценти. Предложеният алгоритъм за анализ на текст и посочените стратегии за планиране на аргументативен текст са полезни за всички, които през целия си живот и на всички социални равнища трябва да общуват. И индивидуалните, и груповите задачи изискват справяне с конкретни езикови ситуации. Практикумът подкрепя избраните от авторите „стъпки“ за създаване на аргументативен текст, какъвто на учениците се налага много често да пишат. А христоматията предлага интригуващи четива, чрез които младите хора се срещат и с някои нашумели съвременни автори - невключени в програмата, но представляващи безспорно културно явление. Това е особено полезно, тъй като съвременна литература от последния половин век в училище не се изучава.

Чрез учебника на колектива с ръководител доц. Милена Васева се търсят и се откриват пътища за обогатяване езиковите компетенции на учениците. И макар че часовете са твърде малко на брой, рецензираният учебник дава възможност да се отработят най-важните моменти от уроците, спомагащи за утвърждаването на определени умения за комуникация.

 


Васева, М., В. Михайлова, Е. Зашев. Български език за 9. клас. София, Д-р Иван Богоров, 2001.

 

 

© Красимира Кацарска, 2002
© сп. Български език и литература, 2002
© Издателство LiterNet, 23. 01. 2003

=============================
Публикация в сп. "Български език и литература", кн. 1, 2002.