Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
:. Книгомрежа  Анотации на нови книги: RSS абонамент!
Каталози
:. По дати : Октомври  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook!  Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Среавни цени с Книгосвят във Facebook!
:. Книги втора ръка  Книги за четене Варна
:. Bücher Amazon
:. Amazon Livres
Магазини и продукти
:. Fantasy & Science Fiction
:. Littérature sentimentale
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Образование по БЕЛ
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни

THE END OF THE ROAD

Никита Нанков

web

Вчера следобед световните средства за информация разпространиха новина, която шокира и опечали милионите фенове на Wolfgang Amadeus Mozart - най-успешнaта рок група в историята. След повече от 35 години на триумфи и над един милиард продадени плочи и дискове, тримата музиканти са решили да се разделят и да продължат да работят самостоятелно. Говорителят на групата г-н Джон Салиери заяви на пресконференция в Лондон, че в последните десетина години между членовете е имало нарастващи разногласия. Без да уточнява, г-н Салиери намекна, че главните противоречия са били по въпроса дали да се носят перуки и корсети по време на концертите и дали музикантите да бъдат представени като двайсетгодишни момчета с помощта на компютърна анимация в най-новия им видеоклип.

Следва ли нещо след края на пътя, искат за знаят феновете.

Сред експертите преобладава мнението, че най-добро бъдеще има Wolfgang, каризматичният фронтмен на групата, който е автор на повечето от най-големите им хитове. Първият му самостоятелен концерт напълно оправда прогнозите. “С яки парчета като “Figaro”, “Don Giovanni” и “Requiem” Wolfgang ще пълни стадионите по света още дълги години.” - пише в последния си брой “Rolling Stone” и продължава: “Wolfgang обаче си забрави английския текст и импровизира на някакви измислени от него езици, което разочарова публиката. Тя очакваше да пощурее на типичното “Fuck youuuuuuu!”. Затова ние му даваме само три и половина звезди от пет възможни. Sorry, bro!”

Бъдещето на Amadeus, инструменталният гений на състава, също изглежда розово. От другия месец виртуозният кибордист предприема световно турне, на което ще представи за първи път някои от най-известните песни на групата, аранжирани за симфоничен оркестър. Концертите ще се редуват в спортни зали и на оперни сцени. Феновете разграбиха билетите за турнето само за пет минути след като те бяха пуснати в продажба, което е нов световен рекорд (предишните десет най-добри постижения принадлежат пак на Wolfgang Amadeus Mozart, което също е световен рекорд). Гвоздеят на програмата е епичният компилативен аранжимент “Amadeus Platinum Gold: Absolutely The Very Best Of The Piano Concerti”.

По-трудно е да се каже какви са музикалните перспективи пред Mozart. Той е прочут като хубавецът, веселякът и плейбоят на групата, който си бие барабаните, дъни си дрогата и си такова фенките, без да се интересува много-много от историческото наследство на състава. Mozart е направил изявления, че ще се отдаде на готвене и филантропия за спасяване на африканските бели слонове. Той е споменал също така, че не е изключено да се появява от време на време като гост на благотворителни концерти и вечерни TV шоута с някои кратки и популярни парчета на състава като например неговата единствена композиция “Eine kleine Nachtmusik” за соло там-там и дайре.

30 октомври - 3 ноември 2009 г.

 

 

© Никита Нанков
=============================
© Електронно списание LiterNet, 10.12.2009, № 12 (121)