Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
:. Книгомрежа  Анотации на нови книги: RSS абонамент!
Каталози
:. По дати : Октомври  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook!  Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Среавни цени с Книгосвят във Facebook!
:. Книги втора ръка  Книги за четене Варна
:. Bücher Amazon
:. Amazon Livres
Магазини и продукти
:. Fantasy & Science Fiction
:. Littérature sentimentale
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Образование по БЕЛ
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни

HAPPY ENDING

Никита Нанков

web

Писателката Н. А. е традиционалистка: нейните герои живеят - ядат, пият, любят, мечтаят - и накрая внезапно умират. Някои критици характеризират тези творби като щастливи истории с нещастен завършек, а други като романи с неочакван край. Този край е неочакван само за живите. За мъртвите обаче той е съвсем обикновен. Критиците са живи хора и понякога дори и те бъркат.

Но времената се менят. Започват да се търсят само нещастни истории с щастлив завършек. Писателката Н. А. вече не се чете и издателите отказват да публикуват романите й. Старите традиционалисти са на измиране. Появяват се нетрадиционалисти, които някои критици характеризират като нови традиционалисти.

Писателката Н. А. е принудена да стане героиня в един от новите нетрадиционни традиционни романи: тя живее нещастно и крои планове за щастлив край. Тя обича Mozart. Той й дава толкова много през тия нови времена, когато залъкът е сух и горчив. Mozart писал музика само по поръчка. Ако му плащали - композирал. Ако не му плащали - зарязвал композицията и захващал друга композиция, за която му плащали. Така една четвърт от творбите му останали недовършени, демек незаплатени. О-о-о, благодаря ти, божествени Amadeus!

Писателката Н. А. предлага на министъра на разбягалите се по чужбина сънародници (времената се менят, залъкът е сух и горчив, сънародниците се разбягват, учредяват се нови министерства) тест-конкурс. Министърът се слави като човек начетен и културен и се прави, че жанрът тест-конкурс му е познат. Писателката Н. А. ще напише три нещастни истории с щастлив край. Те ще бъдат публикувани във всички издания по света, предназначени за разбягалите се сънародници. Две от историите ще са исторически верни, а третата не - тя ще е само догадка, хипотеза, мистерия, мистификация, фикция, литература, наратив, повествование, нещо, което може и да е било, но не е било, измислица с подправка от истина, фантазия с подигравка от действителност. Разбягалите се сънародници ще бъдат приканени да познаят кои истории са факт и коя история е фикция. Докато разбягалите се сънародници мъдруват и се ровят по книги и енциклопедии, ще се държи буден интересът им към тяхната свидна изгубена татковина, ще се разпалва техния патриотизъм, ще се раздухва тяхната носталгия, ще се гъделичкат техните банкови сметки, а министерството ще оправдава съществуването си. Победителите ще спечелят безплатна тридневна екскурзия до родината с две нощувки в хотел с две звезди, без закуска.

Речено - сторено! Фамилията Rothschild произхождала от хазарските юдеи, които били всъщност кутригурите, прабългарите на хан Бат Баян, най-големият син на хан Кубрат, приели юдаизма след падането на Велика България под ударите на Хазарския хаганат. Писателката Н. А. се захваща с фамилията Rothschild, за която е знайно, че в таен сговор дърпа конците на световната история, първо, защото фамилията Rothschild са втори братовчеди с фамилията Mozart и, второ, защото фамилията Rothschild е фамилията Rothschild. Писателката Н. А. умело замита следите на мистификацията, като написва статия в Wikipedia за произхода на фамилията Rothschild. Статията в Wikipedia изисква цитиране на научни източници. Писателката Н. А. написва и издава десетки статии и книги на различни езици за произхода на фамилията Rothschild, които статията в Wikipedia цитира. Понеже статиите и книгите трябва да имат автори, писателката Н. А. основава няколко десетки университета, научни института и центрове във всички развити страни, зарибени с блестящи учени, които проучват произхода на фамилията Rothschild. Тъй като тези научни институции се нуждаят от исторически материал за изследванията си, писателката Н. А. построява няколкостотин замъка и дворци, принадлежащи на фамилията Rothschild, в които са събрани несметни автентични археологически находки и предмети на изкуството, доказващи произхода на фамилията Rothschild. Понеже тези археологически находки и предмети на изкуството трябва да се намерят някъде, писателката Н. А. оглавява Хазарския хаганат, завоюва кутригурите на хан Бат Баян, построява градове и крепости, разрушава ги, зарива ги под земята и така ги подготвя за бъдещи археологически разкопки. Тъй като войните изискват пари, писателката Н. А. оглавява фамилията Rothschild и финансира военните кампании на Хазарския хаганат, който покорява кутригурите на хан Бат Баян.

Baronesse N. А. von Rothschild е световно известна писателка, която живее скромно и уединено, далеч от светски блясък и показност, в един от дворците си недалеч от Виена. Тя страни от хората. Когато не пише щастливи истории с нещастен край, тя предпочита да прекарва времето си с Wolfgang, нейният единствен довереник. В часове на интимност двамата понякога си мръснословят колкото им душа иска, а друг път си свирят някоя незавършена негова творба за клавесин и четири ръце.

15 април - 18 юни 2010 г.

 

 

© Никита Нанков
=============================
© Електронно списание LiterNet, 06.07.2010, № 7 (128)