Издателство
:. Издателство LiterNet  Електронни книги: Условия за публикуване
Медии
:. Електронно списание LiterNet  Електронно списание: Условия за публикуване
:. Електронно списание БЕЛ
:. Културни новини   Kултурни новини: условия за публикуване  Новини за култура: RSS абонамент!  Новини за култура във Facebook!  Новини за култура в Туитър
Каталози
:. По дати : Март  Издателство & списание LiterNet - абонамент за нови публикации  Нови публикации на LiterNet във Facebook! Нови публикации на LiterNet в Twitter!
:. Електронни книги
:. Раздели / Рубрики
:. Автори
:. Критика за авторите
Книжарници
:. Книжен пазар  Книжарница за стари книги Книжен пазар: нови книги  Стари и антикварни книги от Книжен пазар във Facebook  Нови публикации на Книжен пазар в Twitter!
:. Книгосвят: сравни цени  Сравни цени с Книгосвят във Facebook! Книгосвят - сравни цени на книги
Ресурси
:. Каталог за култура
:. Артзона
:. Писмена реч
За нас
:. Всичко за LiterNet
Настройки: Разшири Стесни | Уголеми Умали | Потъмни | Стандартни

ИНОВАЦИИТЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА И КВАЛИФИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ С УЧИТЕЛИТЕ БЪЛГАРИСТИ

Татяна Ангелова

web

Представените текстове са написани от учители по български език и литература и от старши експерта към Регионалния инспекторат на Силистра.

Като участници в юбилейната конференция за 50-годишнината от създаване на Катедрата по методика към Факултета по славянски филологии (проведена октомври 2005 г. във Варна) те изложиха тезисите на своите доклади и дискутираха необходимостта от обновяване на обучението по български език и литература и на професионалната квалификация на учителите българисти.

Условно тази група от текстове може да бъде представена със заглавие "Иновациите в обучението по български език и литература и квалификационната дейност с учителите българисти".

Текстовете отразяват педагогическия опит на учителите от регион Силистра да въвеждат системно и последователно интерактивни технологии в обучението по български език и литература и по-конкретно да прилагат проекта за развитие на критическото мислене чрез четене и писане. Най-ценното в опита им е, че той позволява да се провери в практиката методическата стойност на иновациите в обучението по български език и литература. Нещо повече, в случая се отразява и стремежът на учителите българисти да обогатяват методическата си компетентност с такива технологии за работа, които подтикват ученика активно да овладява книжовния език, да обогатява комуникативния си опит от използването на българския език, адекватно да възприема българската и чуждата литература, да се развива личностно, да бъде мотивиран за участие в образователния диалог с учителя.

Важна роля в този процес играе старши експертът по български език и литература. Той не толкова контролира, колкото съветва, подпомага, стимулира, насочва учителите, подтиква ги да се развиват професионално. Такива функции изпълнява старши експертът Анета Ненова. Но за да бъде резултатна работата на експерта, е особено важно квалификационната дейност на учителите от региона да е последователна политика, отговаряща на определена стратегия. За близо шест години в региона се работи "в мрежа" - сътрудничат си инспекторат и община. И резултатите са налице.

 

 

© Татяна Ангелова
=============================
© Български език и литература (електронна версия), 2006, № 4
© Електронно списание LiterNet, 08.09.2006, № 9 (82)

Други публикации:
Български език и литература, 2006, № 4.